לשיחת ייעוץ עם המומחים שלנו חייגו עכשיו:
 054-569-5559 | 053-606-6000 | 073-374-4468
054-569-5559
053-606-6000
073-374-4468

הוספת מרפסות

קבל הצעת מחיר
השאירו פרטים וניצור עמכם קשר בהקדם
רישיון קבלן בתוקף
ניסיון רב בבניית מספר
פרויקטים של תוספת מרפסת
ליווי על ידי מפקח בניה
 מקצועי

הוספת מרפסות לדירה שלכם

מלווים אתכם לאורך כל הפרויקט

כאשר אתה רוצה לשתות קפה בבוקר במרפסת ומגלה שאין לך מרפסת, הצעד הראשון הוא לדבר איתנו. אנחנו נבקש ממך פרטים לגבי הבנין בו אתה גר, ונשאל שאלות מנחות בכדי להבין על מיקום הבניין וצורת הבניה. 

בשלב הבא נשלח לך הצעת מחיר מפורטת ומותאמת אליך לצורך בחינת התכנות – האם בפועל ניתן לבצע הוספת מרפסות בבנין מגוריך. 


לאחר אישור ההצעה, האדריכל שלנו ימשוך תיק מידע מהעיריה ויבחן את הזכויות ברשות המקומית. במידה וניתן להתקדם נעביר אליך הצעת מחיר מסודרת ליעוץ אדריכלי ויעוץ קונסטרוקטיבי. אנו נבטיח כי התכנון עומד בכל הסטנדרטים הנהוגים בענף. 

לייעוץ ללא עלות

הוספת מרפסות

חייגו עכשיו

053-606-6000

בניית מרפסת תלויה בבניין משותף

הדירה שלכם מרגישה סגורה וחנוקה? תמיד חלמתם על מרפסת שמש? עכשיו זה אפשרי. הוספת מרפסת תלויה אמנם נראית כמו תהליך מורכב, אך בעזרת מספר שלבים פשוטים תוכלו גם אתם לעשות זאת. הנה כל הפרטים והצעדים שעליכם לעבור בדרך למרפסת תלויה.

חשיבותם של אנשי המקצוע

מעבר לעזרה בקבלת האישורים, אדריכל או מהנדס הכרחיים להבטחת בטיחות המרפסת שלכם. לא תרצו לעגל פינות ולקחת את הסיכון הגדול שבבנייה ללא אדריכל, אפילו אם נראה לכם שזו בנייה קטנה ולא שיפוץ רציני. גם אם המשמעות היא עיכוב התהליכים או הוצאה כספית נוספת, אין לוותר על בחירה באנשי מקצוע מקצועיים ואחראיים. כמו כן, אנשי המקצוע יוכלו לסייע לכם מאוד בתקשורת מול דיירי הבניין. לעיתים בניסיון לגייס את הדיירים לבניית המרפסות, תתקלו בהתנגדות ואף באטימות מצידם. תוכלו למנוע את כאב הראש והוויכוחים על ידי פנייה לחברה מקצועית ולא לקבלן פרטי, שלרוב תוכל לנהל את העניינים מולם.

מרפסת תלויה – הפתרון המושלם לבניין דירות

רבים מאיתנו מתגוררים בדירה ללא גינה או מרפסת, שלעיתים עשויה לתת תחושה צפופה וחנוקה. אין אחד מאיתנו שלא חושק באוויר צח ובשמש נעימה ומלטפת, אך אנו נאלצים לעיתים לעשות ויתורים ולהתפשר על דירה ללא אזור חיצוני. אם שקלתם לעבור דירה בשל החוסר במרפסת, אל תמהרו – ייתכן ותוכלו להוסיף מרפסת תלויה לדירה שלכם.

שלבים מקדימים לבנייה – בחירת קבלן

לאחר שקיבלתם את הסכמת הדיירים, תוכלו להתחיל בתהליך בניית המרפסות. בשלב הראשון, יהיה עליכם לבחור קבלן לביצוע העבודה. לא כל אחד יכול לבנות מרפסת תלויה ועל כן תצטרכו לפנות לקבלן מומחה בתחום של עבודה בגובה. לא כדאי לחפף בשלב זה ויש לבחור בקבלן מקצועי, עם ניסיון רב בתחום בניית מרפסות תלויות ובעל המלצות. עשו עבודת שטח מקדימה ומצאו פרויקטים קודמים שהקבלן או החברה ביצעו. בדקו מול הדיירים האם הם היו מרוצים מהשירות, מהתקשורת עמם ומהתוצאה הסופית. אל תתביישו לשאול כל מה שעולה על דעתכם על מנת לקבל תמונה מלאה ומדויקת. גם אם אתם להוטים כבר להתחיל בתהליך, דעו להקדיש זמן ומחשבה לבחירת הקבלן המתאים. בסופו של דבר – מדובר בבטיחות שלכם.

שלבים מקדימים לבנייה – בחירת אדריכל או מהנדס

בנוסף לבחירת הקבלן, תצטרכו ליצור קשר גם עם אדריכל או מהנדס אשר יאשרו את תוכנית הקבלן מבחינה בטיחותית. תחילה הם יציגו בפניכם את כל האופציות הרלוונטיות והמומלצות לבניית המרפסות בבניין שלכם, מתוכן תצטרכו לבחור באחת. בנוסף, הם ידאגו עבורכם לכלל האישורים הנדרשים לבנייה עבור הרשויות. לאחר שתחליטו יחד על סוג המרפסת, אנשי המקצוע יגישו תוכנית בנייה מפורטת לוועדת תכנון ובניה ויקבלו אישור לכך שהיא עומדת בכל התקנים. ככל שתקדימו לעשות את הצעדים הללו, כך הפרויקט יוכל לצאת לפועל מהר יותר.

שאלות ותשובות

אז מאיפה מתחילים

הצעד הראשון בדרך להוספת מרפסת תלויה היא ההחלטה האם לבנות מרפסת בודדת עבור הדירה שלכם בלבד, או להחליט על בנייה משותפת של מרפסות לכל הבניין יחד. לרוב, הצעד החכם והחסכוני ביותר יהיה בנייה משותפת לכל הבניין. מעבר לכך שהעלות תהיה זולה יותר, בערים מסוימות ייתכן שלא תקבלו בכלל אישור להוספת מרפסת בודדת. לכן, כדאי לא למהר ועדיף ולבדוק ראשית עם דיירי הבניין את האופציה לבנייה משותפת.

מה הן מרפסות תלויות

מרפסת תלויה הינה כזאת שנתמכת בקיר הבניין ללא עמודים נוספים. זוהי תוספת בנייה נפוצה שרבים בוחרים בה על מנת לשפר את איכות חייהם או בכדי להעלות את שווי הנכס. הוספת מרפסת תלויה לא הייתה אפשרית מאז ומתמיד, ובעקבות השינוי בחוק שמאפשר את בנייתה רבים רואים בה פתרון נוח וחסכוני. בניית מרפסת תלויה הינה הליך מהיר ופשוט יחסית שחוסך הרבה בלגן.

למה דווקא מרפסת תלויה

בעבר הוספת מרפסות לבניין הייתה תהליך יקר, ארוך ומסובך. אם רציתם להוסיף מרפסת לדירה שלכם הייתם נאלצים לעבור דרך שורה ארוכה של בירוקרטיה ולבסוף לסבול מתהליך שיפוצים מייגע, מלכלך ורועש. כיום, בזכות השינוי בחוק, הוספת מרפסת תלויה היא תהליך מהיר וקל. חלקי המרפסות התלויות עשויים ברזל ופלדה, מה שתורם ליציבותן, להליך בנייה פשוט ונקי ואפילו מוזיל את העלויות. המודעות האסתטית היום גבוהה משהייתה בעבר ואנשי המקצוע נותנים דגש רב לעיצוב המרפסת, תוך התחשבות בצרכים וברצונות שלכם. אין ספק כי הוספתה של מרפסת תלויה תשפר את איכות חייכם, תסייע לתחושת מרחב ופתיחות בביתכם ואף תעלה את ערכה של הדירה. היתרונות רבים והתהליך פשוט – כך שבעצם השאלה היא למה לא?

מה עושים אם עולים חילוקי דעות?

כמובן שאם החלטתם לנסות ולגייס את דיירי הבניין לבנייה משותפת של מרפסות, יהיו גם כאלה שלא ישתפו עמכם פעולה. אמנם למרפסת יתרונות רבים, אך ייתכן שדיירים מסוימים יראו בכך "כאב ראש" מיותר או יתנגדו משיקולים כלכליים ולכן יגישו ערעורים. אף על פי כן, אם אתם נתקלים בהתנגדות לא עניינית ולא מנומקת מצד חלק מהדיירים, תוכלו לפנות לעורך דין שיחווה את דעתו. אם אכן ההתנגדות אינה עניינית, ייתכן כי ועדת התכנון והבניה לא תקבל אותה ועדיין תתיר את בניית המרפסת

הצלחתם להשיג רוב, אך לא את כלל הדיירים?

לא נורא! לשמחתכם, על מנת לקבל היתר בנייה לא תצטרכו לקבל הסכמה מכלל הדיירים, אלא מ- 75 אחוזים מהם בלבד. כך, זה נראה כבר הרבה יותר אפשרי, וייתכן שרוב הדיירים ירצו להנות מהיתרונות של מרפסת בדירתם. כמו כן, אם תקבלו הסכמה רק מחלק מהדיירים, תוכלו אף לבנות מרפסת גדולה יותר בדירתכם על חשבון השטח הנוסף. לכן, אל תמהרו לצאת למסע שכנועים ודעו כי יש יתרונות גם אם אין הסכמה מלאה של כלל הדיירים.

האם מרפסת תלויה בטיחותית?

לאחר קבלת כלל האישורים לבניית המרפסת וחתימת חוזה עם קבלן ומהנדס, אתם יכולים לצאת לדרך. אז איך זה עובד? במפעלים מיועדים מיוצרים כל חלקי המרפסת באיכות הגבוהה ביותר. הם עוברים תהליך של בדיקה קפדנית על מנת לוודא שהם בטיחותיים ועומדים בתקנים, לכן שלב זה הוא מעט ארוך וייקח לרוב כשלושה שבועות. הרכבת חלקי המרפסת יכולה להיעשות בשטח עצמו או במפעל. יחוברו לבניין שלכם עוגנים מיוחדים עליהם תתלה המרפסת המורכבת. שלב זה ייעשה תוך מספר שעות בלבד, כך שביום עבודה בודד ניתן אף להרכיב מספר מרפסות. קצב הבנייה כמובן תלוי גם בכם הדיירים, הקובעים מהן שעות העבודה על פי נוחיותכם. שימו לב כי ככל שתגבילו את שעות העבודה כך יתארך תהליך הבנייה, לכן נסו לגלות גמישות בעניין זה.

האם מרפסת תלויה בטיחותית?

מרפסת תלויה עלולה להישמע לרבים מאיתנו כפתרון מרושל ולא בטיחותי. אף על פי כן, מרפסות תלויות הנבנות כיום הן בטיחותיות מאי פעם. אמנם הן אינן נתמכות על ידי עמודים אך הן עשויות מברזל ופלדה – חומרים חזקים ובטוחים יותר מבטון. משקל החומרים הללו קל בהרבה מבטון ולכן לא המרפסת אינה מוסיפה משקל רב לבניין. המרפסת התלויה בנויה לעמוד בעומסים ויכולה להחזיק כחמישה טון, משקל השווה ערך ל- 75 אנשים. לכן, אם בחרתם באנשי מקצוע מומחים שיעשו את עבודתם כמו שצריך ועל פי התקנים – אתם יכולים להיות לחלוטין רגועים.

כמה תעלה לכם הוספה של מרפסת תלויה?

הוספת מרפסת תלויה כרוכה בהוצאה כספית לא קטנה. עם זאת, ביחס למחיר ולבלגן של מעבר דירה או של שיפוץ שלם, היא לגמרי שווה את זה. מחירה של המרפסת כמובן משתנה והוא פונקציה של מספר גורמים. לגודלה של המרפסת כמובן יש השפעה, כמו גם סוג הבנייה והעיצוב שנבחר. כמו כן, התוספות והגימורים השונים הם בעלי עלות נוספת. אלה כמובן ייעשו בהתאם לבקשתכם, ואם אין לכם צורך בנקודת גז למשל, תוכלו לחסוך בעלויות. בניית מרפסת יחידה היא עניין יקר כשלעצמה, אך בנייה משותפת של מרפסות עבור כל הבניין עשויה להוזיל משמעותית את הסיפור. יתר על כן, תוכלו לפרוס את התשלום למשך כל זמן הבניה, אם תציינו זאת בחוזה כמובן. פריסה לתשלומים עשויה להקל מעט על ההוצאה וכך גם תוודאו שעד שלא נגמרה הבנייה – לא שולם כל הסכום. אל תתעצלו ותעשו בירורים מקדימים, השוו מחירים עם מספר גורמי מקצוע וערכו סקר עם דיירי הבניין טרם קבלת ההחלטה. בכל אופן, אם החלטתם על הוספה של מרפסת תלויה, תראו זאת כהשקעה ולא כהוצאה שכן איכות חייכם תשתפר וערכו של הנכס שלכם ימריא.

אז מאיפה מתחילים

אם גם אתם מרגישים שאינכם מבינים דבר בבנייה ובבניית מרפסות בפרט, הדמיה ממוחשבת תוכל לסייע לכם מאוד. אנשי המקצוע לעיתים ידברו איתכם במונחים מקצועיים ויציגו לכם שרטוטים מעורפלים, כך שייתכן ותרגישו שאינכם מבינים איך תיראה המרפסת בסופו של תהליך. לכן, תוכלו לקבל מהאדריכל שלכם הדמיה ממוחשבת טרם הבניה. שימו לב שלא כל אדריכל עובד עם כלי זה ולכן בדקו זאת מולו כבר בשיחה הראשונית. ההדמיה תעזור לכם להבין במדויק איך תיראה המרפסת ולהרגיש יותר מעורבים בתהליך. בימנו, כאשר אפשרויות בניית המרפסות הן כמעט אינסופיות ורבים מאיתנו מתקשים לקבל החלטה, הדמיה ממוחשת נעשית פופולרית מאוד ומקלה על רבים מאיתנו. אל תוותרו על שלב זה והבטיחו לעצמכם מרפסת איכותית ואסתטית בדיוק כמו זו שחלמתם עליה.

הגימורים הסופיים

כמו לכל פרויקט בנייה, גם לבניית מרפסת יש גימורים ותיקונים אחרונים שיש לבצע בסוף התהליך. לאחר תליית המרפסת, יש לבדוק שהיא תואמת לחלוטין לשימושים שייעשו בה. ראשית יש צורך לוודא שקיימת מערכת לניקוז של מים וכן פיזור נכון של נקודות חשמל. כמו כן, אם אתם מתכננים לעשות על האש במרפסת, תרצו לוודא כי קיימת נקודה לחיבור של גריל גז. כל התוספות הללו נעשות רק בסופה של התקנת המרפסת ועשויות לקחת עוד מספר ימים. לא כדאי לעשות רק חצי עבודה ולכן יש לוודא שכל הגימורים הסופיים נעשים.

יתרונות בתהליך הבנייה של מרפסת תלויה

היתרון הראשון והבולט ביותר הוא המהירות בה מתבצעת הבנייה. השלבים המקדימים והוצאת האישורים אמנם עשויים לקחת זמן, אך הרכבת המרפסת בפועל הינה תהליך פשוט ומהיר. בנוסף, הרכבת המרפסת שקטה במיוחד כך שהשכנים אפילו לא ירגישו שאתם עורכים שיפוץ. כמו כן, תהליך הבניה הוא נקי ואינו כולל כמעט לכלוך ואבק ולכן הוא אפילו ידידותי לסביבה. יתר על כן, מרפסת תלויה נבנית על ידי קורות דקות של פלדה ולא על ידי בטון, מה שמסייע להגדלת השטח שלה. ללא לכלוך, רעש ובלגן תוכלו להנות גם אתם ממרפסת מפנקת משלכם.

לסיכום

אם בעבר הוספת מרפסת תלויה הייתה עניין רציני ומסובך, כיום תוכלו לעשות זאת בקלות, במהירות וללא בלגן. ראשית, נסו לגייס לתהליך את דיירי הבניין על מנת להשיג אישור לבנייה של מספר מרפסות יחד ולהוזיל את העלויות. שנית, בחרו בחברה מקצועית ובעלת ניסיון בבנייה בגובה, אשר תבצע עבורכם את כלל השלבים, החל מתכנון המרפסת, השגת האישורים הדרושים ועד לבניית המרפסת עצמה. כמו כן, אל תוותרו על מהנדס או אדריכל שידאגו לכך שהמרפסת תעמוד בכל תקני הבטיחות. הדמיה ממוחשבת הוא כלי שימושי שיעזור לכם להבין את התוצאה הסופית ולעשות שינויים במידת הצורך. לבסוף, תהליך הבנייה הוא פשוט, בטיחותי ומהיר ובסופו תקבלו את המרפסת שתמיד חלמתם עליה. אם אתם  עדיין מתלבטים, תוכלו תמיד לפנות לבעל מקצוע שיעזור לכם בהחלטה.

בין לקוחותינו
חברות ויזמים
לקוחות מוסדיים
תעשייה ומסחר
chevron-left
chevron-right
chevron-left
chevron-right
chevron-left
chevron-right
רשימת הפרויקטים שלנו

הוספת מרפסת פרוייקט מורכב עם היתכנות הנדסית

"כל בית צריך מרפסת" היה ספר רב מכר בתחילת המאה, והוא גם משפט שתמיד משקף במדויק את הצורך הכל כך בסיסי של בני האדם ליהנות מגישה לנוף פתוח ומהאפשרות לשבת תחת כיפת השמיים גם כשהם נמצאים בבית. הוספת מרפסת היא פרויקט מורכב – אבל כזה שיש לו היתכנות הנדסית, חוקית וכלכלית במקרים רבים, כך שכדאי לבחון את האופציה. המלצה נוספת היא להיעזר במומחים בעלי ניסיון רב בתחום ספציפי זה, וכאן נכנסת לתמונה חברת דרך ארץ הנדסה בע"מ שמספקת שירותי ייעוץ ותכנון הנדסיים מקיפים כבר יותר מ-20 שנים.

דגשים חשובים לקראת הוספת מרפסת

הידברות עם השכנים
הוספה של מרפסת בבניין משותף מחייבת קבלת אישור מהשכנים (לפחות 75% מהם). לשם כך חשוב להתנהל מולם באופן מושכל, כך שהם לא יתקעו מקלות בגלגלי הפרויקט. בחלק מהמקרים האופציה הכדאית ביותר היא הוספת מרפסות לכל הדירות בבניין.

זכויות בנייה
עוד לפני שמדברים עם השכנים יש לבחון את זכויות הבנייה, ולשם כך יש לבקש תיק מידע מהרשות המקומית.

בטיחות
פרמטר שאסור בשום פנים ואופן להתפשר עליו ולכן חובה להפקיד את מלאכת תכנון המרפסת ועריכת תוכניות הבנייה בידיים מקצועיות ומנוסות במיוחד.

בחירת אנשי מקצוע מתאימים
ובפרט קבלן שכבר צבר ניסיון ספציפי בהוספת מרפסות למבנים קיימים ואדריכל שיודע להפיק את המקסימום האפשרי מהשטח הקיים, בכל מקום וגם כשישנם אילוצים הנדסיים שונים.

הוספת מרפסת תלויה – התייחסות מקצועית ומקיפה לכל ההיבטים הרלוונטיים

חברת דרך ארץ הנדסה בע"מ מספקת ייעוץ מקיף ויסודי לכל המרכיבים החשובים של פרויקטים בתחום הבנייה לרבות הוספת מרפסת: אינסטלציה, חשמל, אקוסטיקה, בנייה ירוקה, בטיחות אש ועוד. השירות ניתן על בסיס 20 שנות פעילות מגוונת ומוצלחת עם לקוחות מהבולטים בישראל ומתוך מודעות לאחריות הרבה שמוטלת על כתפי כל מי שלוקח חלק בפרויקט בנייה. מאפיין נוסף הוא זמינות גבוהה, כך שלא ייווצרו עיכובים בשום שלב של כל פרויקט – משלב הבדיקות המקדמיות ועריכת התוכניות ועד להקמה בפועל והביקורות שמוודאות שהכל תקין. בנוסף אמונים נשות ואנשי המקצוע של דרך ארץ הנדסה בע"מ על התנהלות יעילה מול הרשויות, לכל צורך שהוא, כך שגם בהיבט חשוב זה ההתקדמות תהיה מהירה ונטולת מהמורות מיותרות.

מאמרים ועדכונים

סקר אקוסטי לבריכה

כל מה שרציתם לדעת על סקר אקוסטי לבריכה הדרישה לבריכות שחיה פרטיות הולכת וגדלה, יותר ויותר בעלי נכסים רוצים להעשיר את הנכס שלהם, להעניק לדיירי הבית איכות חיים טובה יותר. על מנת לבנות בריכה בנייה יש צורך לקבל אישור מהעירייה או מהרשות המקומית באזור על מנת להתחיל את...

יועץ בטיחות לבריכה

למה חשוב שיהיה לכם יועץ בטיחות לבריכה בשנים האחרונות אנחנו רואים עליה חדה בבקשות להיתר בניה בקרב בעלי נכסים פרטיים המעוניינים להוסיף או לבנות בריכה בחצר ביתם. מזג האוויר הארץ ישראלי מאפשר לנו ליהנות מבריכה צוננת ונעימה במרבית חודשי השנה ובעונה הקרה ניתן ליהנות מבריכה...

יועץ אקוסטיקה

מהו תפקידו של יועץ אקוסטיקה והאם חובה להיעזר בו? כאשר מתכננים בניית בית או קונים דירה אנו מתמקדים בחללים, בגודלם, איזה חדר ישמש איזה ילד או לאיזה מטרה, אנו בוחנים את גודל המטבח ואת נוחות השימוש במקלחת והשירותים ולמעשה אנחנו רוצים איכות חיים מיטבית עבור כל בני המשפחה....
נשמח לעמוד לרשותך
לשיחת ייעוץ עם המומחים שלנו חייגו עכשיו:
054-569-5559 | 053-606-6000 | 073-374-4468
054-569-5559
053-606-6000 
073-374-4468
השאירו פרטים וניצור עמכם קשר בהקדם

התקשרו

073-374-4468

כתבו לנו

[email protected]

הרוקמים 23

מרכז עזריאלי חולון

כל הזכויות שמורות לדרך ארץ הנדסה בע"מ שנת 2011 ©
envelopephone-handsetmap-markerlist linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram