לשיחת ייעוץ עם המומחים שלנו חייגו עכשיו:
 054-569-5559 | 053-606-6000 | 073-374-4468
054-569-5559
053-606-6000
073-374-4468

מפות מילוט

קבל הצעת מחיר
השאירו פרטים וניצור עמכם קשר בהקדם

מפות מילוט

מבנים רבים בישראל נדרשים על פי חוק ותקנות הבנייה להציג בפני הרשויות מפות מילוט מהמבנה. תפקידן של המפות הללו הוא לכוון את השוהים במבנה בצורה מהירה ופשוטה לפתחי המילוט ומשם לרחוב או לחלל הפתוח המוגדר על פי ההנחיות האזוריות כאזורי מילוט. מפות מילוט מצילות חיים במקרים של שריפות ומאפשרות לכוחות חילוץ והצלה לתפעל אירוע שירפה בצורה טובה ומהירה יותר היות ורוב האנשים השוהים במבנה יכולים למצוא את דרכם אל מחוץ למבנה בקלות ומהירות כך שהמיקוד המרבי הוא לשליטה על האש וכיבויה.

 

לייעוץ ללא עלות

עם מפות מילוט

חייגו עכשיו

053-606-6000

מפות מילוט וחשיבותן במבנה

מבנים ציבוריים רבים, משרדים גדולים וארגונים מחויבים על פי חוק להציב בכותלי הנכס מפות מילוט שאפשרו לשוהים במבנה להתמצא בצורה יעילה ומהירה במקרה חירום. במבנים אלו ובמבנים רבים אחרים מספר השוהים במבנה בו זמנית הינו גדול, לא כל השוהים מכירים את כל הדרכים והמסדרונות במבנה ועל כן חשוב ואף הכרחי להציג במפני השוהים מפת מילוט שתכוון אותם אל היציאה הקרובה ביותר ובצורה הברורה ביותר על מנת שהם יצאו למקום מבטחים בזמן הקצר ביותר.

חשוב לפנות לאנשי מקצוע איכותיים

מפות מילוט חייבות להיות פשוטות, ברורות, צבעוניות, מנוילנות וגלויות לעין. חשוב לפנות לחברה המתמחה בתכנון בטיחות אש, שמכירה את הכללים, התקנות והחוקים על מנת להעניק ללקוחותיה מפת מילוט איכותית שתאושר על ידי הרשויות וכך העסק יוכל לפעול בהקדם האפשרי ובהתאם לחוק. על מנת להפיק את התכנון של מפות מילוט מהטובות ביותר מומלץ לפנות לחברה המספקת שירותי ייעוץ ותכנון לתכניות בטיחות, גילוי וכיבוי אש שברשותה יועץ בטיחות מוסמך שיכול לספק את כל הפתרונות תחת קורת גג אחת. יועץ מנוסה ומקצועי שמתכנן עבורכם לאורך הפרויקט את כל נושא הבטיחות יכול להוציא עבורכם מפות מילוט מקצועיות באותו המעמד.

בין לקוחותינו
חברות ויזמים
לקוחות מוסדיים
תעשייה ומסחר
chevron-left
chevron-right
chevron-left
chevron-right
chevron-left
chevron-right
רשימת הפרויקטים שלנו

שאלות ותשובות – מפות מילוט

מהן מפות מילוט?

בטיחות אש היא אחד הנושאים יותר מוקפדים ונוקשים מול הרשויות המקומיות כולל כמובן שירותי כיבוי והצלה שמאשרים את תכנית הבטיחות של מבנה לאישור אכלוס, טופס 4 או רישיון עסק. אם הרשויות אינן מקלות ראש על אחת כמה וכמה גם יועצי בטיחות מקצועיים ואחראים אינם מקלים ראש בנושא. חשוב על מנת להיערך לכל מקרה חרום באשר הוא, שכל מי שנמצא במבנה בעת חרום יוכל לפלס את דרכו במסדרונות ודלתות החירום במהירות רבה ובכמה שפחות בלבול.

אחד התנאים הנדרשים על בעלי נכסים רבים הן מפות מילוט המאפשרות התמצאות מהירה וברורה בשטח המבנה, על כל מפה מופיע מיקומו של האדם המסתכל על המפה ומהי הדרך הקצרה ביותר עד לדלת החירום שתוביל אותו אל מחוץ למבנה. במקרי חירום כמו התפרצות שריפה, כל מי ששוהה במבנה יוכל למצוא ביתר קלות את הדרך המהירה ביותר והפשוטה ביותר על מנת לצאת מכותלי המבנה ולהמתין באזור בטוח ופתוח מחוץ למבנה עד שהאירוע יגמר כולו. בבתי מלון למשל, בכל דלת בחדר המלון מופיעה מפה המציינת לשוהים בחדר היכן הם נמצאים ומהי הדרך המהירה ביותר למקום מבטחים במקרה חירום.

מפות החירום אינן משרתות רק את השוהים בבית המלון או בכל מבנה כזה או אחר, המפות מאפשרות גם לשירותי כיבוי והצלה לתפקד בצורה מהירה וברורה יותר במקרי חירום. אם כוחות ההצלה נכנסים למבנה בו הראות קשה, ועליהם לנתב את השבילים להוצאת אנשים השוהים באזור הם יכולים לעזור לכוון את אותם אנשים באמצעות המפות.

מה חשוב לשים לב במפות מילוט מקצועיות?

מפות מילוט מקצועיות הן אחד הדברים החשובים ביותר, השימוש בגרפיקה ברורה ואסטטית, הדפסת המפות על איכות גבוהה, התקנת המפות על גבי קירות המשרדים, בית המלון, המפעל, או כל מקום אחר בצורה שיתאים לעיצוב במבנה ושלא יראו כמודעה רעועה על הקיר. משרד שיודע להוציא מפות מילוט ברמה גבוהה הוא משרד שגם יכול להמליץ על מיקומן של המפות, כמות המפות הנדרשות במבנה בהתאם לגודלו ועיצובו האדריכלי וכמובן לתת ייעוץ וחוות דעת מקצועית.

הנקודות שחשוב לשים לב בעת הזמנת מפות מילוט הן:

בחירת גופן ברור וקריא – לא כל גופן מתאים למפות מילוט, ישנם סוגי כתב שאינם ברורים במאת האחוזים וזו טעות רצינית ביותר. אם האורחים במבנה שלכם, העובדים במבנה או כל מבקר שצריך לצאת בבהילות מהמבנה במקרה חירום אינו יכול להתחיל לפענח את הכתב על המפה. לכן, יועץ מקצועי יבחר עבורכם גופן לטקסט ברור וקריא.
צבעים על גבי המפה – חשוב להשתמש במפות בהדפסה צבעונית, מיקום האדם המסתכל על המפה, כולם מכירים את המילים "אתה נמצא כאן" וליד המשפט ישנה נקודה צבעונית. זה לא במקרה כלל וזה על מנת שכל מי שיסתכל על המפה יתמצא בה במהירות ובקלות ללא צורך בלימודי ניווט.
אילו שפות מופיעות על המפה – בבתי מלון למשל ניתן למצוא מפות מילוט בעלות מספר שפות (שתיים ולפעמים אף שלוש שפות). חשוב לא ליצור עומס על המפות על מנת שיהיה נוח להתמצא בחלל אך יחד עם זאת אם יש לכם מבקרים רבים במבנה שהם דוברי שפה אחרת צריך לתת על זה את הדעת.

כמה עולות מפות מילוט?

הצעות המחיר בעבור מפות מילוט הן שונות ומגוונות זו מזו. המחיר משתנה בהתאם לכמות המפות הנדרשות במבנה וזה על סמך גודל המבנה ומורכבותו מבחינה אדריכלית. יחד עם זאת אין להקל ראש במפות מילוט היות והן אלו המקלות על כוחות ההצלה בשעת חירום ומאפשרות לשוהים במבנה או המבקרים בו להתמצא באזורים השונים ללא ליווי או "מדריך דרך" כל אחד הנתקל במפת מילוט יכול באופן פשוט, מהיר ונוח למצוא את דרכו אל מחוץ למבנה וכך להמתין באזור פתוח ומוגן. בנוסף לכך, בעבור כוחות ההצלה מרבית האנשים השוהים במבנה מצאו את דרכם באופן עצמאי כך שהם יכולים לפנות ולהציל מספר מצומצם יותר של אנשים שזקוקים לעזרתם.

היות ומפות המילוט בעלות ערך מציל חיים חשוב להזמין את המפות מחברה איכותית ואמינה שיכולה לספק לכם את השירות הטוב ביותר למבנה שלכם. לכן מומלץ לעשות סקר שוק, לבדוק מה אתם מקבלים בכל הצעה, לבקש הצעות מחיר מפורטות כך יהיה לכם קל יותר לערוך השוואות. אם ישנה הצעה שמופיע סעיף כזה או אחר ובהצעה שנייה הוא אינו מופיע, מומלץ לשאול ולבדוק מראש מדוע הוא אינו מופיע בהצעה, זו יכולה להיות טעות ומנגד יכול להיות כחיוב בנפרד.

אנחנו בחברת דרך ארץ הנדסה מספקים מפות מילוט לעסקים, מרכזים מסחריים, מפעלים, בתי מלונות, מבני ציבור, קניונים, מבני משרדים ועוד רבים אחרים. אנחנו מזינים אתכם ליצור אתנו קשר או להשאיר פרטים ונשמח לחזור אליכם בהקדם על מנת לספק לכם מפות מילוט איכותיות ומקצועיות.

מתי נכון להזמין מפות מילוט?

יצירת מפות מילוט זו אמנות בפני עצמה, יש להתאים את הנתיבים, את דרכי המילוט ואת מיקומי המפות שיוצבו בתוך המבנה בהתאם לתכניות האדריכליות, בהתאם לתכנית בטיחות שאושרה על ידי שירותי כיבוי והצלה וכמובן מיקומה של כל מפה. כל הנתונים הללו צריכים יחד ליצור מפת מילוט המאפשרת לכל אחת מהמפות שימוקמו בשטח המבנה התמצאות אופטימלית של המבקר במבנה. בין אם מדובר בבית מלון ובין אם במשרדי חברה.

ההמלצה היא להזמין במעוד מועד יועץ מנוסה ומקצועי שיוכל ראשית להעריך את גודל העבודה הנדרשת, שיוכל להתמצא בחללים השונים ולהעריך כמה מפות נדרש להפיק לבנה על מנת לספק פריסה מקיפה לכל האזורים במבנה ומילוט מהיר וברור לשוהים במבנה. לאחר שהיועץ יבחן את גודל הפרויקט ומורכבותו הוא יוכל לצאת לדרך על מנת לספק לכם מפות מילוט איכותיות ומקצועיות שיעניקו לכם שקט נפשי ובטיחות מרבית.
נשמח לעמוד לרשותך
לשיחת ייעוץ עם המומחים שלנו חייגו עכשיו:
054-569-5559 | 053-606-6000 | 073-374-4468
054-569-5559
053-606-6000 
073-374-4468
השאירו פרטים וניצור עמכם קשר בהקדם

התקשרו

073-374-4468

כתבו לנו

[email protected]

הרוקמים 23

מרכז עזריאלי חולון

כל הזכויות שמורות לדרך ארץ הנדסה בע"מ שנת 2011 ©
envelopephone-handsetmap-markerlist linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram