לשיחת ייעוץ עם המומחים שלנו חייגו עכשיו:
 054-569-5559 | 053-606-6000 | 073-374-4468
054-569-5559
053-606-6000
073-374-4468

יועץ אינסטלציה – תפקיד ותהליך העבודה

יועץ אינסטלציה הוא בעל מקצוע שבונה תוכניות עמן מקבלים את האישורים הנדרשים לשם קבלת היתר בנייה מהרשות המקומית. מדובר על תפקיד רגיש וחשוב שחייב להתבצע על ידי איש מקצוע המתמחה בתחום. אז מיהו יועץ האינסטלציה וכיצד יודעים שהוא מקצועי? על כל זאת ועוד נרחיב במאמר הבא כך שבסופו יהיה לך את מלוא המידע הנדרש. 

בחירת יועץ אינסטלציה

כאשר מדברים על יועץ אינסטלציה חשוב להבין שלא מדובר על כל בעל מקצוע בתחום האינסטלציה. ייעוץ אינסטלציה הוא תחום בפני עצמו ויש צורך להיות מהנדס מוסמך על מנת לתת את השירות המדובר. בעל מקצוע עם תואר בהנדסה יוכל לספק תכנית מקיפה, מדויקת ומקצועית שתוביל ללא ספק לאישורים מהירים מול הרשויות. חשוב להבין שלא מדובר על עניין של מה בכך, הרשויות דורשות שמי שיכין את התכניות יהיה אדם שמחזיק בתואר הנדסה. 

יועץ אינסטלציה הוא אדם שהוסמך לכך במסגרת לימודים לתואר בהנדסה. במסגרת הלימודים היועץ רוכש את הכלים לתכנון מערכות המים והביוב ורק הוא מוסמך לעשות זאת כאשר מדובר על פרויקטים או מבנים חדשים. 

עבודתו של יועץ האינסטלציה

יועץ האינסטלציה הוא בעל התפקיד שייקח את פרויקט הבנייה לשלב המעשי ויוודא שמבחינת מערכות מים וביוב המבנה יקבל את כל האישורים הנדרשים להיתר בנייה. תפקידו כולל כמה נושאים חשובים כאשר בראש ובראשונה הוא כולל את תכנון מערכת הביוב. תכנון זה כולל בתוכו את שרטוט מערכת הביוב של המבנה כולל הנקודה האופטימלית לחיבור המערכת עם מערכת הביוב ברחוב. חשוב מאוד להבין ששלב זה הוא שלב קריטי שכן תכנון נכון יסייע לשמור על מערכת הביוב לאורך שנים רבות ויהווה את הכר להימנעות מתקלות רבות בעתיד. 

בשלב השני יועץ האינסטלציה מבצע תכנון ושרטוט של מערכת המים במבנה. התכנון הזה כולל את כל מערכת המים וגם בדיקה של לחץ המים. את הבדיקות הוא מבצע תוך תכנון מדויק ווידוא כי אין חדירה של מערכת הביוב לתוך מערכת המים כאשר המערכת מחוברת לביוב. 

השלב האחרון והלא פחות חשוב בתפקידו של יועץ האינסטלציה הוא שלב הליווי. יועץ האינסטלציה מלווה את הפרויקט משלב התכנון ועד האישורים המיוחלים כי התכנון והשרטוט עומדים בכל הכללים הנוקשים לקבלת היתר הבנייה. תפקיד זה דורש מיועץ האינסטלציה להיות בקשר עם הרשויות, להגיש להן את המסמכים והשרטוטים הדרושים וללוות את הנושא עד לקבלת כל האישורים מהרשות. 

עבודתו של היועץ מול גופים שונים

יועץ האינסטלציה צריך לעבוד מול מספר גורמים על מנת לקבל את כל האישורים הנדרשים מול הרשות. בנוסף לכך, יועץ האינסטלציה עובד מול הקבלנים והאדריכלים כי הם אלו שבסופו של יום מוציאים לפועל את שרטוטיו. כמו כן, היועץ צריך לעבוד מול מכון התקנים על מנת לאשר את הספרינקלרים, הוא צריך לעבוד מול כיבוי אש על מנת לקבל את אישורם על נקודות הצבת ברזי כיבוי האש ומול תאגידי המים של הרשויות על מנת להעביר את התוכניות ששרטט. 

“דרך ארץ הנדסה בע”מ” – הפתרון הטוב ביותר עבורך

חברת “דרך ארץ הנדסה בע”מ” מרכזת תחת קורת גגה את כל השירותים להם אנשים זקוקים בתחום ייעוץ האינסטלציה. אצלנו מעמידים לכל לקוח יועץ אינסטלציה בעל תואר שני בהנדסת בטיחות שיבצע את תכנון ושרטוט התוכניות למבנה ויעמוד בקשר מול הרשויות השונות עד לקבלת היתרי בנייה. 

אין שום צורך שהלקוח יסתובב בין הרשויות השונות וינסה להבין מה עליו לעשות על מנת לזכות בהיתר בנייה. כיום ישנם אנשי מקצוע יעשו את הטרחה עבורך ובחברת “דרך ארץ הנדסה בע”מ” בנינו מערך שיספק עבורך בדיוק את הפתרון לנושא זה. 

העבודה אצלנו מתבצעת באופן יסודי ביותר, החל משלב התכנון והשרטוט, עד הגשת התוכניות. יועץ האינסטלציה ילווה את הפרויקט מול הרשויות, יעמוד בקשר עם הקבלנים והאדריכלים ויסיים את עבודתו כשהתשתית עבור היתר הבנייה ועבור מערבת המים והביוב במבנה הנה הטובה ביותר. 

חיפשת שירות של ייעוץ אינסטלציה? הגיע הזמן להפסיק את החיפושים, יש ליצור קשר כבר עכשיו ואנו ניתן לך הצעת מחיר שתשתלם לך ונשמח לעמוד לרשותך בכל שאלה. 

התקשרו

073-374-4468

כתבו לנו

[email protected]

הרוקמים 23

מרכז עזריאלי חולון

כל הזכויות שמורות לדרך ארץ הנדסה בע"מ שנת 2011 ©
envelopephone-handsetmap-marker linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram