לשיחת ייעוץ עם המומחים שלנו חייגו עכשיו:
 054-569-5559 | 053-606-6000 | 073-374-4468
054-569-5559
053-606-6000
073-374-4468

תיק שטח בטיחות ותאימות

תיק שטח בטיחות ותאימות

לתיק שטח יש חשיבות עליונה לבטיחות הבניינים, במיוחד כשמדובר במצבי חירום פוטנציאליים כמו שריפות, אסונות טבע ואירועים בלתי צפויים אחרים. כדי להבטיח את שלומם ורווחתם של הדיירים, הכנה והגשה של תיק שטח לאישור שירותי הכבאות וההצלה ממלאת תפקיד קריטי.

“תיק שטח” הידוע גם בשם תיק פינוי, הוא אוסף מסמכים שיש להגיש לאישור לשירותי הכבאות וההצלה. קובץ זה הוא חלק בלתי נפרד מסדרת מסמכים ותוכניות שונות שיש להגיש על מנת לקבל טופס 4. לא כל מבנה מחייב הגשת תיק זה, ויש רשימה מקיפה של מבנים הנדרשים להיות בעלי תיק שטח מאושר, כגון מבני ציבור, מבנים מסחריים, מבני תעשייה ועוד רבים אחרים.

מקורו ומטרתו של טיק שטח:

על פי החוק, מבנים רבים נדרשים להגיש תיק שטח לאישור שירותי הכבאות וההצלה, כפי שנקבע בתקנה 503. התיק נדרש לבניינים הנמצאים תחת הקטגוריה של מבנים בסיכון גבוה, בהתבסס על שלושה קריטריונים בסיסיים: מספר הדיירים, מורכבות המבנה ומספר המתקנים בתוך הבניין. מטרתו העיקרית של תיק שטח היא לספק לכוחות כיבוי והצלה את כל הנתונים הדרושים על הבניין כדי לסייע להם במצבי חירום.

מה כולל תיק שטח?

תיק שטח הוא למעשה אוסף של חומרים, מסמכים ותוכניות המאפשרים לכבאים ואנשי הצלה לנווט באזור בקלות כאשר הם נקראים. הוא כולל גיליון קשר עם אנשי מפתח שיכולים לספק סיוע ותמיכה בעת חירום. הקובץ מכיל תוכניות שונות, מיקומים של רכיבי כיבוי אש כגון ברזים, מערכות דיכוי ועוד. הוא גם מזהה יציאות חירום כדי להנחות אנשים בתוך הבניין במקרה של שריפה או מצב חירום אחר. בניינים מסוימים עשויים גם לדרוש אישור משטרת ישראל לתיק השטח, בהתאם לסוג שימוש ולדרישות האזוריות.

טיק שטח הוא מרכיב חיוני בפרוטוקולי הבטיחות של ענף הבנייה, המשמש כתכנית להיערכות לשעת חירום. על ידי מתן מידע מקיף והוראות לצוותי כיבוי והצלה, הוא מאפשר להם לפעול במהירות וביעילות במצבים קריטיים.

התקשרו

073-374-4468

כתבו לנו

[email protected]

הרוקמים 23

מרכז עזריאלי חולון

כל הזכויות שמורות לדרך ארץ הנדסה בע"מ שנת 2011 ©
envelopephone-handsetmap-marker linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram