לשיחת ייעוץ עם המומחים שלנו חייגו עכשיו:
 054-569-5559 | 053-606-6000 | 073-374-4468
054-569-5559
053-606-6000
073-374-4468

אפשרויות התכנון של יועץ תנועה

תפקידו של יועץ התנועה הוא מורכב וכולל מספר היבטים עיקריים. ראשית, עליו לבחון את תנאי השטח והסביבה שבה ממוקם הפרויקט. גודל השטח, מערכת הכבישים והרחובות באזור, וקישוריות לתחבורה ציבורית הם שיקולים חשובים.

שנית, יועץ התנועה אחראי לתכנן את הגישה אל המבנה עבור הולכי רגל, רוכבי אופניים וכלי רכב, תוך התחשבות בצרכים הייחודיים של כל קבוצה. לדוגמה, יצירת מדרכות נגישות או שבילי אופניים בטוחים.

בנוסף, במקרה של מבנים גדולים כגון בנייני מגורים רבי קומות או מרכזי מסחר, על יועץ התנועה לתכנן גישה לרכבים כבדים דוגמת משאיות אספקה ופינוי אשפה מבלי להפריע לתנועה הרגילה.

יועץ תנועה וסימון כבישים

ולבסוף, נושא חנייה. בעוד שבעבר הסתמכו על חנייה ברחוב, כיום נדרש תכנון חניה מקיף בתוך הפרויקט עצמו. החל מחניות תת-קרקעיות וכלה בשימוש בטכנולוגיות מתקדמות לייעול ניצול השטח כגון מערכות חניה הידראוליות רב-קומותיות.

באופן כללי, תפקידו של יועץ התנועה הוא מורכב ומשלב שיקולים רבים על מנת ליצור פתרונות תנועה יעילים ובטוחים המותאמים לסוג הפרויקט ולסביבתו.

ניתוח תנועה וזרימתה
יועץ התנועה אחראי לבצע ניתוח מעמיק של תנועת כלי הרכב והולכי הרגל באזור הפרויקט ובסביבתו. הניתוח כולל הערכת כמות כלי הרכב הצפויה לנוע באזור, לאן הם נוסעים, היכן נוצרים “פקקי” תנועה ועוד. זאת על מנת לתכנן בהתאם פתרונות לשיפור זרימת התנועה.

היבט קריטי נוסף בתפקידו של יועץ התנועה הוא תכנון אמצעי בטיחות שונים כגון מעברי חצייה מוארים ובטוחים, תמרורים, בלימה ליד צמתים, ועוד. מטרתם להגן על הולכי הרגל ולמנוע תאונות.

בדיקת חלופות ויישומן
תהליך העבודה כולל גם בדיקה של חלופות שונות לפתרונות תנועה אפשריים ובחירת האופציה המיטבית עבור הפרויקט וסביבתו. בשלב היישום יועץ התנועה אחראי על פיקוח הביצוע.

כפי שניתן לראות, מגוון רחב של שיקולים והיבטים שעל יועץ התנועה להתייחס אליהם במטרה להביא לפתרונות תחבורה איכותיים עבור הפרויקט אותו הוא מלווה.

התקשרו

073-374-4468

כתבו לנו

[email protected]

הרוקמים 23

מרכז עזריאלי חולון

כל הזכויות שמורות לדרך ארץ הנדסה בע"מ שנת 2011 ©
envelopephone-handsetmap-marker linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram