לשיחת ייעוץ עם המומחים שלנו חייגו עכשיו:
 054-569-5559 | 053-606-6000 | 073-374-4468
054-569-5559
053-606-6000
073-374-4468

תכנון תנועה עבור אזור מגורים חדש

ככל שהערים שלנו ממשיכות לגדול ולהתפתח, פיתוח שכונות מגורים חדשות הופך לחלק בלתי נפרד מההתפשטות העירונית. עם זאת, יצירת קהילות תוססות וראויות למגורים היא לא רק עניין של בניית בניינים; זה עניין של תכנון זהיר של תשתיות הכבישים המקשרות בין אזורי מגורים חדשים אלה. תכנון תנועת כלי רכב עבור אזורי מגורים חדשים הוא משימה מורכבת וחיונית הדורשת שיקול דעת מעמיק.

אחד ההיבטים הבסיסיים של תכנון אזור מגורים חדש הוא תכנון תשתיות הכבישים שלו. התוואי והתצורה של הכבישים ממלאים תפקיד מכריע בהצלחת האזור. תכנון כבישים מחושב צריך לקחת בחשבון גורמים כמו זרימת תנועה, שבילי הולכי רגל ואופניים, חניה ושילוב תחבורה ציבורית. רשת כבישים מתוכננת היטב מקדמת יעילות וקישוריות בתוך אזור המגורים תוך מזעור עומסי תנועה וסכנות בטיחות.

תכנון תנועה באזור מגורים

להלן כמה מהעקרונות המרכזיים לתכנון תשתיות כבישים עבור שכונות מגורים חדשות:
בטיחות: בטיחות הולכי רגל ואופניים צריכה להיות בראש סדר העדיפויות בעת תכנון הכבישים. כולל תכנון של מעברי חציה בטוחים, שבילי אופניים מוגנים וצמתים עם ראות טובה.
נגישות: רשת הכבישים צריכה להיות נגישה לכלל המשתמשים, כולל הולכי רגל, אופניים, משתמשי כיסאות גלגלים ואנשים עם מוגבלויות אחרות. כולל תכנון של מדרכות רחבות ומישוריות, רמפות נגישות ומעברי חציה עם אותות קוליים.
יעילות: רשת הכבישים צריכה להיות מתוכננת כך שתאפשר זרימת תנועה יעילה תוך מזעור עומסי תנועה וזיהום אוויר. כולל תכנון של צמתים מתוכננים היטב, נתיבי תחבורה ציבורית ייעודיים ומסלולי הליכה ואופניים מוגנים.

תכנון חניה


דרישות חניה

עבור יועץ תנועה וחניה תכנון החניה היא שיקול מכריע בתכנון אזור מגורים. קביעת יחסים ודרישות החניה המתאימים יכולה להשפיע באופן משמעותי על הפונקציונליות של המתחם. מציאת האיזון הנכון בין חניה ברחוב וחניונים תת קרקעים, בנוסף לשילוב טכנולוגיות חניה חכמות, יכולים לייעל את השטח ולמזער עומסי תנועה.

התקשרו

073-374-4468

כתבו לנו

[email protected]

הרוקמים 23

מרכז עזריאלי חולון

כל הזכויות שמורות לדרך ארץ הנדסה בע"מ שנת 2011 ©
envelopephone-handsetmap-marker linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram