לשיחת ייעוץ עם המומחים שלנו חייגו עכשיו:
 054-569-5559 | 053-606-6000 | 073-374-4468
054-569-5559
053-606-6000
073-374-4468

תהליך קבלת אישור הג”א

בשל המצב הביטחוני הייחודי בישראל, בתהליך תכנון ובנייה של מבנים יש להתחשב בצרכים הביטחוניים שעלולים לעלות בעת שימוש הבניין במקרה של תקיפות טילים. התקן הישראלי מחייב הוספת חדר ממ”ד בדירות ובתים פרטיים, ואינו מסתפק במקלטים השכונתיים בהן נעשה שימוש בעבר בשל תחזוקתם הלקויה והמרחק שיש לעבור עד הגעה למקלט. גורם המקצוע האמון על עמידה בתקן ועל מיגון מקסימלי הוא יועץ המיגון.

מהם תפקידיו של יועץ המיגון?

שיפור המיגון:

התקן הישראלי מחייב בניית חדר ממ”ד בבניינים חדשים, אך מה יעשו דיירים בבניינים ישנים? התשובה לכך היא הפיכת חדר רגיל למרחב מוגן בהתאם לתקנות פיקוד העורף, בכפוף להתאמת של החדר לשמש כממ”ד.

שיקום מקלטים ישנים:

מקלטים רבים בישראל יכולים לשמש כמרחב מוגן מפני התקפות טילים, אך רבים מהם ישנים ולא מתוחזקים כראוי ולכן לא עומדים בתקנות פיקוד העורף. יועץ מיגון יסייע להפיכת מקלט שאינו ראוי לשימוש למקלט מחודש העומד בקריטריונים של פיקוד העורף, ושיהיה זמין לשימוש לכל צרה שלא תבוא.

בניית חדרי ממ”ד:

במלחמת המפרץ הראשונה ספגה ישראל התקפות בסדר גודל של עשרות טילי סקאד במקומות שונים בארץ. בעקבות כך התחדדה ההבנה שיש לפתח תשתית חירום ומיגון, וב-1992 התקבל חוק המחייב הוספת חדרי ממ”ד בדירות ובבתים פרטיים. במסגרת תפקידו, יועץ מיגון אחראי על תכנון חדר הממ”ד בבניין.

מהן תקנות הג”א?

תקנות הג”א הן תקנות מטעם פיקוד העורף המפרטות את הדרישות במיגון מבנים, תוך התייחסות לשטח הנדרש בחדר המיגון, ההבדלים בין הדרישות ביישובים עורפיים לבים הדרישות ביישובים קדמיים, רוחב מדרגות ועוד קריטריונים הרלוונטיים למיגון.

דרישות המיגון מותאמות לפי אזור גיאוגרפי, ויועץ מיגון יוודא שתכנון הבניין והמרחב המוגן יעמוד בתקנות הג”א על מנת שלא יתקבלו התנגדויות מצד פיקוד העורף שיעכבו את הפרויקט וכמובן – על מנת לספק שמירה מרבית על ביטחון השוהים בבניין.

תהליך העבודה של יועץ מיגון

בטרם הגשת הצעת מחיר, על יועץ המיגון לעבור על התוכנית האדריכלית לשם אמידת היקף העבודה בפרויקט. לאחר הגשת הצעת המחיר וקבלתה, מלווה יועץ המיגון את אדריכל הפרויקט לצורך תכנון מתאים ויעיל העומד בתקנות פיקוד העורף. יועצי המיגון עובדים בשיתוף פעולה מלא עם היועצים והמתכננים האחרים – יועץ הבטיחות, יועץ הקונסטרוקציה וכל מתכנן רלוונטי אחר. לאחר מכן היועץ יגבש תוכנית המאושרת על ידי כל הצדדים, שתוגש לאישור פיקוד העורף.

דרך ארץ הנדסה בע”מ – מיגון כחלק ממכלול תכנוני

דרך ארץ הנדסה בע”מ מאגדת תחתיה מגוון מהנדסים ויועצים בעלי ניסיון רב. מלבד יועץ מיגון, החברה מעסיקה סט שלם של בעלי מקצוע הנדרשים לתכנון בניין. יועץ המיגון יושב במשרד אחד עם היועצים הנושקים לעבודתו, דבר המאפשר התמצאות מרבית בפרטי הפרויקט ועבודה יעילה.

היועצים של דרך ארץ ילוו אתכם משלב התכנון הראשוני עד סיום הבנייה וקבלת טופס 4, תוך מתן שירות ברמה הגבוהה ביותר ותוצאות העומדות לשביעות רצונכם.

התקשרו

073-374-4468

כתבו לנו

[email protected]

הרוקמים 23

מרכז עזריאלי חולון

כל הזכויות שמורות לדרך ארץ הנדסה בע"מ שנת 2011 ©
envelopephone-handsetmap-marker linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram