לשיחת ייעוץ עם המומחים שלנו חייגו עכשיו:
 054-569-5559 | 053-606-6000 | 073-374-4468
054-569-5559
053-606-6000
073-374-4468

תכנון הידרולוגי – שיטות עבודה מומלצות

ניהול נכון של מי גשם הינו תהליך קריטי למניעת שיטפונות, שחיקה של קרקע וזיהום מים. תכנון הידרולוגי משחק תפקיד מרכזי ביישום מערכות ניהול מי גשם יעילות. במאמר זה, אנו בוחנים את שיטות העבודה המומלצות לניהול מי גשם.

אחת האסטרטגיות הבסיסיות לניהול מי גשם היא קידום משטחים חדירים. על ידי שילוב מדרכות חדירות, גגות ירוקים וגני גשם, אנו מאפשרים למי גשמים לחדור לקרקע, להפחית את נפח הנגר ולמלא את משאבי מי התהום. משטחים חדירים תורמים גם להפחתת החום ומוסיפים אסתטיות לנוף העירוני.

תכנון הידרולוגי

בריכות שימור ומעצר: איזון זרימת המים

בריכות שימור ומעצר הן מרכיבים מרכזיים במערכות ניהול מי גשם. בריכות שימור אוגרות עודפי מים במהלך גשמים כבדים, ומשחררות אותם בהדרגה למערכות הסתננות. בריכות מעצר מעכבות באופן זמני את מי הגשם כדי להפחית את נפח הזרימה בזמן שיא. בריכות אשר מתוכננות ומתוחזקות באופן שוטף, משמשות כמנגנון הגנה יעיל ביותר נגד אירועי שיטפון.

שילוב מערכות ניקוז טבעיות, כגון סוואלים וביוסוואלים, מחקה את דפוסי זרימת המים בטבע. ערוצים צמחיים אלה מסננים ביעילות את זרימת מי הגשם, מסירים מזהמים ומפחיתים את הזרימה. שילוב מערכות ניקוז טבעיות בנופים עירוניים משפר את המגוון הביולוגי ויוצר מסדרונות ירוקים אטרקטיביים. בנוסף שימוש בתשתית ירוקה, הכוללת אלמנטים צמחיים ומערכות מהונדסות, ממלאת תפקיד משמעותי בניהול מי גשם. מגגות ירוקים ועד אגן שימור ביולוגי, פתרונות תשתית ירוקים עוזרים לנהל את מי הגשם ומפחיתים את התלות בתשתית מסורתית. על ידי אימוץ חלופות ידידותיות לסביבה אלה, ערים יכולות לשפר את עמידותן מול אירועי מזג אוויר קיצוניים.

ניהול יעיל של מי גשם תוך שימוש בפתרונות ידידותיים לסביבה דורש מעורבות של הקהילה ושל בעלי עניין שונים. העלאת המודעות לחשיבותם של הפתרונות הירוקים תוך מתן משאבים ויישום תוכניות ניטור מי גשם יכול לטפח את הסביבה ולקדם שימוש רב יותר בפתרונות ידידותיים לסביבה.

ניהול מי גשם הוא היבט קריטי בתכנון הדרולוגי לערים עמידות ובטוחות. על ידי יישום משטחים חדירים, בריכות שימור ומעצר, מערכות ניקוז טבעיות, תשתיות ירוקות וטיפוח מעורבות קהילתית, הדרולוג יכול לפעול למזעור השפעת מזג האוויר על הסביבות העירוניות והגנה על משאבי המים.

ניהול מי גשם הוא היבט קריטי של תכנון הידרולוגי לערים עמידות ובטוחות. על ידי יישום משטחים חדירים, בריכות שימור ומעצר, מערכות ניקוז טבעיות, תשתיות ירוקות וטיפוח מעורבות קהילתית, אנו יכולים לפעול למזעור השפעת מזג האוויר על הסביבות העירוניות והגנה על משאבי המים.

התקשרו

073-374-4468

כתבו לנו

[email protected]

הרוקמים 23

מרכז עזריאלי חולון

כל הזכויות שמורות לדרך ארץ הנדסה בע"מ שנת 2011 ©
envelopephone-handsetmap-marker linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram