לשיחת ייעוץ עם המומחים שלנו חייגו עכשיו:
 054-569-5559 | 053-606-6000 | 073-374-4468
054-569-5559
053-606-6000
073-374-4468

מהי עבודתו של יועץ בטיחות אש?

יועץ בטיחות אש הוא איש מקצוע שכל אחד צריך להכיר. בין אם מדובר על מבנה ציבורי ובין אם מדובר על בית פרטי או על עסק מכל סוג, יש לבחון לעומק את נושא בטיחות האש כדי לוודא שתחום זה מטופל כראוי.

שריפה יכולה להיגרם כתוצאה ממצבים רבים –טעות אנוש, שקע חשמלי שרוף או מסוכן, מזגן שתם זמנו והוא גואם קצרים בחשמל, או תקלה באיזו שהיא מערכת חשמלית במבנה. שריפות למרבה הצער מתרחשות חדשים לבקרים, גם בחורף וגם בקיץ, אין עונה שמוגנת מפני שריפות, ולעיתים קרובות הן גם גובות קורבנות ומכאן החשיבות הרבה לתשומת הלב בתחום.

מטרת עבודתו של יועץ בטיחות אש היא למזער סיכויים לפריצת שריפה, ואם היא פורצת מסיבה כזו או אחרת, אז למזער את הנזק שעשוי להיגרם ובעיקר שלא יהיו קורבנות בנפש. הליך עבודתו של היועץ הנה בראש ובראשונה ביצוע בדיקה פיזית של המבנה, גם אם מדובר במבנה שנמצא בשלבי בנייה וגם אם מדובר על מבנה קיים.

בעת בדיקת המבנה מאתר יועץ הבטיחות את נקודות התורפה שלו ומציע פתרונות לליקויים שונים שבהם הוא נתקל. מדובר על עבודה לאיש מקצוע המתמחה בתחום, שכן עין שאינה מיומנת עלולה לפספס את אותן נקודות תורפה שעלולות לחרוץ גורלות בעתיד. יועץ הבטיחות מבצע התאמה לכל מבנה באופן אידיאלי, גם כאשר מדובר על הכנת המקום לכוחות הביטחון במקרה של פריצת שריפה וגם כאשר מדובר על התאמת חומרים שונים למיגון ולמניעה של התפשטות אש קיימת.

חשיבות מיגון מבנים

מיגון מפני אש הוא מיגון מחייב, בוודאי במדינה חמה כמו שלנו. חובה שתהיה רשת ביטחון נוספת שתסייע בעת הצורך להתמודד עם מצבים שבהם האש פושטת במבנים, לעיתים אמצעי המיגון השונים אף מונעים לחלוטין את פרוץ השריפה.

התאמת המיגון למבנה

התאמת המיגון למבנה באופן ספציפי היא שם המפתח בתחום. לכל מבנה יש את המאפיינים שלו שמצריכים התייחסות נפרדת והתאמה כדי להפוך אותם לממוגנים מפני אש. מה משפיע על סוגי המיגון? למשל סוג הפעילות בתוך המבנה, סכנות שיכולות להיות בו ומקומות במבנה שמועדים לפורענות. עבודתו של יועץ בטיחות האש הוא לבחון את כל הנושאים הללו ולהתאים את המיגון באופן ספציפי לצרכי כל מבנה.

מיגון מבנים שבהם שוהים ילדים

מחקרים מלמדים כי אחד הגורמים הנפוצים לפריצת שריפות היא הגורם האנושי, כאשר מדובר על ילדים בכל גיל, מדובר על סיכון גדול יותר כיוון שאין לילדים מודעות או יכולת להבין מצבי סיכון מסוימים שקשורים באש. חשוב מאוד להכיר בעובדה שגם כאשר פורצת שריפה, לאנשים בוגרים יש יכולת התמודדות טובה יותר מאשר ילדים וגם את הנושא הזה יש לקחת בחשבון בעת עבודת הבטיחות.

כאשר מדובר על מבנים שבהם שוהים ילדים באופן קבוע, כמו למשל מבנים של חוגי ילדים, גנים או בתי ספר, יועץ הבטיחות שם תשומת לב ייחודית על נושא בטיחות האש בשל כל אותם נושאים שצוינו.

לסיכום

בין אם מדובר על מבנה שיש בו ילדים ובין אם מדובר על מבנה שנמצא בהקמה או בשלבי בנייה, אחד הנושאים החשובים ביותר עליהם יש לתת דגש הוא נושא בטיחות האש. שכירת איש מקצוע בתחום תסייע להגיע למצב אופטימלי בו המבנה נמצא במצב המוגן ביותר שלו. חברת דרך ארץ הנדסה בע”מ שמה לעצמה למטרה להיות מובילה בתחום שירותי ייעוץ בטיחות אש והיא מעמידה בפני הלקוחות שלה את אנשי המקצוע הטובים ביותר בתחום. כדי להיות בטוחים במאה אחוז שהמבנה מוגן יש ליצור קשר ולהזמין יועץ בטיחות אש שיסייע למנוע אסון.

התקשרו

073-374-4468

כתבו לנו

[email protected]

הרוקמים 23

מרכז עזריאלי חולון

כל הזכויות שמורות לדרך ארץ הנדסה בע"מ שנת 2011 ©
envelopephone-handsetmap-marker linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram