לשיחת ייעוץ עם המומחים שלנו חייגו עכשיו:
 054-569-5559 | 053-606-6000 | 073-374-4468
054-569-5559
053-606-6000
073-374-4468

מודל לחיזוי רעש

בתהליך תכנון ובניית בניין, ישנה חשיבות רבה לנושא האקוסטי: הן בהתייחסות לחוץ הבניין והשפעת הסביבה על דיירי הבניין והן בהתייחסות לפנים המבנה ולבידוד בין הדירות. בעל המקצוע המוסמך להתמודד עם בעיות אקוטיות אלה הוא יועץ אקוסטיקה.

מה תפקידו של יועץ אקוסטיקה?

יועץ אקוסטיקה הוא בעל המקצוע המלווה את הפרויקט ואחראי על מניעת מטרדי רעש מהבניין אל החוץ, ומהחוץ אל הבניין. הוא עושה זאת באמצעות חיזוי רעש מכבישים ראשיים וכן שדות תעופה, ומתן פתרונות אקוסטיקה ובידוד רעש לבניין. במסגרת תפקידו, יועץ האקוסטיקה עורך ניטור של רעשים פתאומיים וממושכים לפרקי זמן שונים, ומגיש על סמך הניטור חוות דעת לבתי המשפט.

יועצי אקוסטיקה עוסקים בתחומי רעש מגוונים: החל במדידות רעש בבתים פרטיים, וכלה בתכנון אקוסטי של אולפנים ואולמות.

כיצד יועץ אקוסטיקה מעריך את הרעש במקום מסוים?

יועץ אקוסטי מעריך רעש באמצעות מודל לחיזוי רעש. מודל זה כולל סקר אקוסטי, בו מתבצעות בדיקות רעש שונות: בדיקת רעש הולם, בדיקת רעש נישא, חיזוי רעש עתידי, בדיקת רעש מכבישים בסביבה ומכוניות, בדיקת רעש משדה תעופה ועוד.

בדיקת הרעש כוללת עדות מהימנה על קיומם של מטרדי רעש, מדידה העומדת בסטנדרטים מקצועיים של רמת רעד ותיעודה ברמות דציבלים וכן חוות דעת של אוטוריטה במקרה וסוגיית רעש הגיעה לבית משפט, לצורך קביעה האם התקיימה עבירה על החוק.

חשיבותו של יועץ אקוסטיקה בתהליך התכנון

בניין אינו נבנה בוואקום, והינו חלק מסביבה מסוימת עליה הוא משפיע וממנה הוא מושפע. תכנון אקוסטי נכון יאפשר לבניין להיות מבודד מבחינה אקוסטית, וימנע מפגעי רעש שעלולים להוות בעיה ממשית, וייקח בחשבון את כלל מרכיבי התכנון. תכנון אקוסטי איכותי לא רק יספק בידוד אקוסטי בין הבניין לחוץ, אלא יוודא שיהיה בידוד בין הקומות והקירות, וכן הדלתות והחלונות.

דרך ארץ הנדסה בע”מ – ייעוץ אקוסטי כחלק ממכלול תהליך התכנון

דרך ארץ הנדסה בע”מ מאגדת תחתיה מגוון מהנדסים ויועצים בעלי ניסיון רב, מכלל התחומים הנדרשים לשם תכנון בניין. העובדה שיועץ האקוסטיקה מגיע מהחברה שמתכננת את הבניין מאפשרת לו לעבוד בסנכרון ובתיאום מלאים עם שאר היועצים והמהנדסים בפרויקט, וכך להכיר את תכנון הבניין לאשורו וכך לתכנן את האקוסטיקה בבניין על הצד הטוב ביותר.

בדרך ארץ הנדסה בע”מ, יועץ האקוסטיקה ילווה אתכם ואת הפרויקט שלכם משלב התכנון הראשוני ועד שלב הבנייה הסופי, לרבות קבלת היתר בנייה וטופס 4. בדרך ארץ היועצים עובדים יחד באותו המשרד, דבר המאפשר לעבוד במהירות וביעילות כדי להשיג את התוצאה הטובה ביותר.

התקשרו

073-374-4468

כתבו לנו

[email protected]

הרוקמים 23

מרכז עזריאלי חולון

כל הזכויות שמורות לדרך ארץ הנדסה בע"מ שנת 2011 ©
envelopephone-handsetmap-marker linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram