לשיחת ייעוץ עם המומחים שלנו חייגו עכשיו:
 054-569-5559 | 053-606-6000 | 073-374-4468
054-569-5559
053-606-6000
073-374-4468

תכנון תרמי – מודלים אנרגטיים וסימולציה

יעילות אנרגטית

עם ההתקדמות הטכנולוגית וזמינות של כלים חדשים ומתקדמים ליצירת מודלים וסימולציות, ליועץ תרמי יש כיום אפשרות לחיזוי מדויק של צריכת אנרגיה והערכת אפשרויות תכנון שונות. מה שמאפשר למהנדסים ואדריכלים לייעל את הביצועים התרמיים וליצור מבנים חסכוניים באנרגיה. בתהליך יצירת מודל אנרגיה נעשה שימוש בסימולציות מחשב שמאפשרות ניתוח התנהגות תרמית של בניין. הסימולציות לוקחות בחשבון גורמים שונים, כגון כיוון בנייה, רמות בידוד, סוגי זכוכית ויעילות מערכת מיזוג אוויר. על ידי הזנת נתונים ותנאי אקלים, היועץ התרמי יכול לחזות במדויק את צריכת האנרגיה ולזהות אזורים לשיפור.

מיטוב מעטפת הבניין ליעילות אנרגטית

תכנון תרמי
תכנון תרמי

מעטפת הבניין, כוללת קירות, גגות, חלונות ודלתות, ממלאת תפקיד מכריע בביצועים תרמיים. מודל אנרגיה מאפשר למתכננים להעריך את ההשפעה של חומרי מעטפה ותצורות שונות על עומסי חימום וקירור. ידע זה מעצים אותם לקבל החלטות מושכלות המשפרות את יעילות האנרגיה תוך שמירה על רמות הנוחות.
מערכות מיזוג אוויר משפיעות באופן משמעותי על צריכת האנרגיה של הבניין. הערכת יעילות של מערכות מיזוג אוויר שונות ובחינת חלופות, למערכות זרימת קירור וחימום, ופתרונות גיאותרמיים, מאפשר זיהוי של הפתרון היעיל ביותר היכול להפחית את עלויות התפעול ואת ההשפעה הסביבתית.
בנוסף למערכות מיזוג אוויר, נדרשת אופטימיזציה של מערכות תאורה. תאורה טבעית יכולה למזער את הצורך בתאורה מלאכותית, ולהפחית את צריכת האנרגיה. מודל אנרגיה מאפשר למתכנן לנתח כיצד אור יום חודר לאזורים השונים בבניין לאורך היום והשנה. על ידי שילוב נתונים אלה בתכנון תאורה מלאכותית, ניתן ליצור מערכות תאורה חסכוניות באנרגיה.
המודל מסייע גם בהערכת הפוטנציאל לאינטגרציה של אנרגיה מתחדשת. על ידי הערכת מיקום פאנלים סולאריים, היעילות של טורבינות רוח או מערכות חילופי חום גיאותרמיות, מהנדסים יכולים לזהות הזדמנויות לנצל מקורות לאנרגיה מתחדשת ולהפחית עוד יותר את הסתמכות הבניין על רשתות אנרגיה מסורתיות.

לסיכום

יעוץ תרמי הכרחי בתכנון כל בניין מגורים מודרני, הוא מספק מידע חיוני למהנדסים ואדריכלים ומאפשר יצירת מבנים חסכוניים באנרגיה, על ידי ניתוח ביצועי הבניין באופן מקיף, אופטימיזציה של מעטפת הבניין, הערכת מערכות מיזוג אוויר, התחשבות באסטרטגיות תאורה וחקירת שילוב אנרגיה מתחדשת.

התקשרו

073-374-4468

כתבו לנו

[email protected]

הרוקמים 23

מרכז עזריאלי חולון

כל הזכויות שמורות לדרך ארץ הנדסה בע"מ שנת 2011 ©
envelopephone-handsetmap-marker linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram