לשיחת ייעוץ עם המומחים שלנו חייגו עכשיו:
 054-569-5559 | 053-606-6000 | 073-374-4468
054-569-5559
053-606-6000
073-374-4468

יועץ תנועה וסימון כבישים

תהליך תכנון ובניית מבנה הוא תהליך ארוך ומורכב, ומצריך סט שלם של בעלי מקצוע המתמחים בתחומים שונים. אחד מבעלי המקצוע הללו הוא יועץ תנועה, אשר יחד עם היועצים האחרים בפרויקט מלווה אתכם עד סופו ומהווה נדבך חשוב בפרויקט, שכן בין אם מדובר בבניית בניין מגורים, בניין משרדים או בניין תעשייה, על הבניין להיות נגיש לבאים באמצעות דרכי גישה ולכלול מערך חנייה.

מהו תפקידו של יועץ תנועה?

תפקידו המרכזי של יועץ תנועה הוא לייצר תוכנית תנועה הכוללת את דרכי הגישה למבנה המתוכנן, לרבות השטח המיועד לחנייה. תפקידה של תוכנית התנועה היא לשלב את הבניין בסביבה באופן הרמוני כך שיהיה נגיש לבאים מצד אחד, ומצד שני לא יפריע לתנועה השוטפת ברחוב.

כאמור, יועצי תנועה הם חלק חשוב מתהליך תכנון בניין, אך הם מעורבים בתכנון פרויקטים נוספים מלבד בניינים. יועצי תנועה הם חלק מצוותים של תכנון כבישים, גשרים, צמתים, חניות ושאר תשתיות הקשורות לתנועה ותחבורה.

בשל תפקידם, יועצי תנועה נדרשים להכיר לפרטים את הדרכים הרלוונטיות ותנאיהן, את היקף האוכלוסייה שהתשתיות שהם מתכננים אמורות לשרת וכן את חוקי התנועה ותקנות העזר העירוניות.

נחיצותו של יועץ תנועה לטופס 4

בדומה ליועצים אחרים, גם יועץ תנועה הוא בעל מקצוע שחתימתו נדרשת לטופס 4. על בעלי הפרויקט להחתים יועץ תנועה על סעיף תנועה וסעיף חנייה כדי לקבל את אישורה של הרשות המקומית לחבר את הבניין לתשתיות החשמל והמים.

ככל שהבניין גדול יותר כך התפקיד מורכב יותר

כאשר מדובר בבנייה של בית פרטי, תפקידו של יועץ התנועה הוא בעיקר לתכנן דרכי גישה סטנדרטיות, חנייה וכן לדאוג לביורוקרטיה. עם זאת, ככל שמדובר בבניין גדול יותר המשרת יותר אנשים, תפקידו של יועץ התנועה מורכב יותר: עליו לתכנן מקומות חנייה עבור רכבים רבים כך שיוכלו להיכנס ולצאת בבטחה, לתכנן הסדרי תנועה מספקים מהחניון והבניין לרחוב וכן תכנון שילוט מתאים לטובת המשתמשים בבניין.

תהליך העבודה של יועץ תנועה

כאשר פרויקט מסוים נזקק לפתרונות תנועה מתקדמים, על יועץ התנועה להעריך את גודל הפרויקט וכן את היקף העבודה הנדרש. לאחר הגשת הצעת מחיר וקבלתה, על היועץ לעמוד בקשר עם אדריכל הפרויקט לצורך תכנון משותף. מהנדסי התנועה מתכננים את הפרויקט תוך שיתוף פעולה עם היועצים האחרים, ולאחר סיום התכנון התוכנית מוגשת לרשות המקומית לאישור, בכפוף לשביעות רצונו של הלקוח.

דרך ארץ הנדסה בע”מ – ייעוץ תנועה כחלק מתכנון כולל

דרך ארץ הנדסה בע”מ מאגדת מהנדסים ויועצים רבי ניסיון משלל התחומים הנדרשים בתהליך תכנון ובניית בניין. מלבד יועץ תנועה, בחברה עובדים יועצים מכלל התחומים דבר המאפשר להם לעבוד יחד בסנכרון ותיאום מלאים תוך בקיאות מרבית של כלל היועצים בפרטי התכנון. היועצים בדרך ארץ ילוו אתכם משלב התכנון הראשוני עד קבלת טופס 4, ויוודאו שהתוצאה הסופית תהיה ברמה הגבוהה ביותר ולשביעות רצונכם.

התקשרו

073-374-4468

כתבו לנו

[email protected]

הרוקמים 23

מרכז עזריאלי חולון

כל הזכויות שמורות לדרך ארץ הנדסה בע"מ שנת 2011 ©
envelopephone-handsetmap-marker linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram