לשיחת ייעוץ עם המומחים שלנו חייגו עכשיו:
 054-569-5559 | 053-606-6000 | 073-374-4468
054-569-5559
053-606-6000
073-374-4468

הכנת תכנית בטיחות באש

תכנון ובנייה של מבנה כוללים שלבים רבים, ואספקטים נרחבים אותם יש לקחת בחשבון ושיש לשים אליהם לב. אחד מהאספקטים החשובים ביותר הוא הבטיחות, ובפרט בטיחות באש. שמירה על בטיחות אינה קריטית רק בתהליך בניית המבנה, אלא לא פחות ואף בעיקר לאחר שהבנייה מסתיימת והמבנה נפתח לשימוש. מסיבה זו בתכנון מבנים מועסק יועץ בטיחות אש, שתפקידו להכין תכנית בטיחות באש וכן תיק שטח הכולל נהלי חירום המסייעים לשירותי כיבוי אש ובעלי הבניין להתנהל נכון בשעת חירום ובכך להציל חיי אדם.

מהם הדברים הנדרשים מיועץ בטיחות אש לתפקידו?

מקצועיות:

המקצועיות של יועץ לבטיחות אש חשובה מאין כמותה: על היועץ להתמחות לעילא בכלל התקנים הנדרשים והוראות הכיבוי וההצלה וכן בהוראות מכ”ר. בנוסף, רצוי שיועץ הבטיחות יכיר באופן מעמיק את צוותי כיבוי האש ברחבי הארץ.

יכולת לחסוך באופן יעיל בעלויות:

עלויות כספיות הן דבר שמצטבר לאורך תכנון ובנייה של מבנה, ותמיד טוב שיועץ בטיחות האש יודע כיצד לחסוך בעלויות מצד אחד, אך מצד שני יודע היכן חשוב מאוד לא לחסוך בעלויות כי Safety first.

עמידה בקשר על האדריכל ומהנדסי הבניין:

על יועץ בטיחות האש לעבוד יחד עם אדריכל הפרויקט וכן עם מהנדסי הבניין ולייעץ על מנת שתכנון הבניין יענה על דרישות הבטיחות הקיימות. כמו כן עליו ללוות את הפרויקט עד לקבלת כלל האישורים הרלוונטיים.

כיצד יש להכין תכנית בטיחות אש נכונה?

מבנים נבדלים זה מזה בתחומים רבים, ולכן עבור כל בניין יש להכין תכנית בטיחות אש המתאימה לצרכיו. על היועץ להגיע למתחם ולבחון את תוואי השטח, להבין את הצרכים השונים ולהתאים את מערכות כיבוי האש באופן הרלוונטי ביותר לצרכי המתחם, תוך ניסיון מירבי לחיסכון בעלויות  – אך לא תוך חיסכון בבטיחות. אמצעי הבטיחות כוללים מתזים, ברז כיבוי, פתחי מילוט, שלטי הכוונה ועוד.

מהו תיק שטח?

תיק שטח הוא נוהל חירום הנכתב עבור הבניין, המסייע להיערכות נכונה ומוקדמת עבור כבאי אש וכן בעלי המבנה למצבי חירום וזמנים מסוכנים שונים. מטרותיו של תיק השטח הן היערכות מוקדמת וכן לשמש את שירותי הכיבוי להיכרות עם המבנה כך שבזמני חירום יוכלו לבצע את תפקידם ולהתמצא בו ביעילות לטובת הצלת חיי אדם.

תיק שטח מיועד לרוב למבנים בעלי שטח רצפה גדול יחסית, בהם עוברים ושוהים מדי יום מספר רב של אנשים.

דרך ארץ הנדסה בע”מ – מאגדים את התכנון ואת הבטיחות תחת קורת גג אחת

חברת דרך ארץ הנדסה בע”מ כוללת צוות מגוון של מהנדסים ויועצים. בדרך ארץ עובדים בעלי מקצוע מכלל שלבי תכנון הבניין וכן מגוון יועצים, דבר המאפשר ליועץ בטיחות האש להכיר את הפרויקט לאשורו ולפעול בתיאום וסנכרון מלא עם שאר צוות התכנון. יועצי הבטיחות של דרך ארץ ילוו אתכם מהשלבים הראשוניים עד קבלת האישורים הנדרשים, וזמינים לכל שאלה ועניין על מנת לספק את השירות לשביעות רצונכם.

התקשרו

073-374-4468

כתבו לנו

[email protected]

הרוקמים 23

מרכז עזריאלי חולון

כל הזכויות שמורות לדרך ארץ הנדסה בע"מ שנת 2011 ©
envelopephone-handsetmap-marker linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram