לשיחת ייעוץ עם המומחים שלנו חייגו עכשיו:
 054-569-5559 | 053-606-6000 | 073-374-4468
054-569-5559
053-606-6000
073-374-4468

מהו תיק שטח?

במציאות הישראלית אנו תמיד נדרשים לחשוב על בטיחות במקום הראשון ולהתכונן לקראת אירועי טרור ומלחמה – אך אירועי טרור הם לא האירועים המסוכנים היחידים אליהם יש להתכונן: אירועים מסוכנים נוספים כוללים שריפות, דליפות גז וחומרים מסוכנים, רעידות אדמה ושאר מצבי חירום. מצבי חירום אלה מצריכים היערכות מוקדמת ופיקוח מתאים בתקווה שלא נזדקק לכך. מסיבה זו מבנים ציבוריים כוללים תיק שטח לפי הוראות מכ”ר (מפקח כבאות ראשי) 503, אותם מכינים יועצי בטיחות אש.

תיק שטח הוא נוהל חירום שנכתב עבור בניין מסוים, המסייע להיערכות נכונה ומוקדמת עבור לוחמי אש וכן בעלי המבנה למצבי חירום וזמנים מסוכנים שונים.

מהן מטרותיו של תיק שטח?

לתיק שטח ישנן שתי מטרות עיקריות:

1. היערכות מוקדמת לאירוע מסוכן ומצב חירום עבור השוהים במבנה ועבור שירותי הכבאות.

2. שימוש על ידי שירותי הכבאות להיכרות עם המבנה על מנת שבזמן אמת יוכלו לפעול ולעשות תפקידם בו ביעילות תוך התמצאות בחלקיו השונים במבנה, לטובת הצלת חיי אדם.

מה כולל תיק שטח?

על תיק השטח לכלול את הרכיבים הבאים:

1. רקע כללי על הבניין

2. נתיבי גישה לרכבי חירום והצלה

3. כניסות ויציאות מהבניין, וכן אפשרויות חדירות חיצוניות

4. מפות ושרטוטים של פנים הבניין וסביבתו החיצונית

5. אמצעי הבטיחות הזמינים בבניין

6. דרכי מילוט מהבניין ורחבה אפשרית לרכבי חירום

7. נהלים לשעת חירום

8. מידע על חומרים מסוכנים המצויים בבניין כגון דלקים, גז ועוד.

מהם המבנים הנדרשים לתיק שטח?

באופן כללי, המבנים הנדרשים להכנת תיק שטח הם מבנים בעלי שטח רצפה גדול יחסית, בהם עוברים ושוהים מדי יום מספר רב של אנשים. הסיבה שאלה המבנים שנדרשים לתיק שטח היא שמצבי חירום מהווים אתגר מיוחד במבנים כאלה יותר מאשר במבנים קטנים, ועל שירותי הכבאות ובעלי הבניין מוטל הצורך להכיר היטב את נהלי הבטיחות בבניינים אלה. רשימה חלקית של הבניינים נדרשים לתיק שטח כוללת אצטדיונים, קניונים, בתי מלון, מרכזי תעשייה גדולים, מרכזי מסחר גדולים, מבני משרדים, אולמות אירועים, בתי קולנוע ועוד.

מי מכין את תיק השטח ומהו תהליך העבודה בהכנת תיק שטח?

תיק השטח נעשה על ידי יועץ לבטיחות אש. היועץ מבקר במתחם הרלוונטי, בוחן את תוכניות הבטיחות הקיימות וכן מתעד נתונים רלוונטיים על המקום. לאחר מכן, יועץ בטיחות האש מכין תיק שטח נרחב ומקיף, ומגיש אותו לאישורו של הלקוח וכן מלווה את הלקוח עד לאישור מכבי אש.

דרך ארץ הנדסה בע”מ – הדרך לבטיחות ותכנון מקצועי

דרך ארץ הנדסה בע”מ מאגדת תחתיה מגוון מהנדסים ויועצים בעלי ניסיון רב. מלבד יועצי בטיחות אש, ישנו סט שלם של בעלי המקצוע הנדרשים לתכנון בניין, דבר המאפשר תיאום וסנכרון מלא בין היועצים, תוך שיתוף פעולה מיטבי וליווי לאורך כל הדרך. העובדה שהיועץ לבטיחות אש הוא חלק מחברת ההנדסה שמתכננת את הבניין מאפשרת לו להכיר את הבניין לאשורו ולספק את תוכנית הבטיחות הטובה ביותר.

התקשרו

073-374-4468

כתבו לנו

[email protected]

הרוקמים 23

מרכז עזריאלי חולון

כל הזכויות שמורות לדרך ארץ הנדסה בע"מ שנת 2011 ©
envelopephone-handsetmap-marker linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram