לשיחת ייעוץ עם המומחים שלנו חייגו עכשיו:
 054-569-5559 | 053-606-6000 | 073-374-4468
054-569-5559
053-606-6000
073-374-4468

בידוד תרמי בישראל

תהליך תכנון ובנייה של בניינים בישראל מצריכים התמודדות עם האקלים הייחודי בארץ. הקיץ הישראלי מזמן אקלים חם במיוחד, והדבר מצריך השקעת ואף בזבוז משאבי אנרגיה רבים בחימום הבניין בחודשי הקיץ, וקירורו בחורף. עם זאת, בידוד תרמי נכון של הבניין יסייע לשמור על טמפרטורה נוחה בתוך הבניין שתאפשר מחייה איכותית וחיסכון מירבי בחשמל. איש המקצוע המתחמה בבידוד תרמי הוא יועץ תרמי.

כיצד ניתן לבודד מבנה באופן הטוב ביותר?

האל”ף-בי”ת בבידוד נכון של מבנה הוא התאמה לאזור האקלים הגיאוגרפי בו עתיד הבניין להיבנות, שכן תנאי חוץ שונים מצריכים אמצעים שונים להשגת תנאים נוחים בתוך הבניין. התקן הישראלי מכיר בכך, ומחלק את הארץ לארבעה אזורי אקלים אליהם מותאמות דרישותיו:

1. אזור מישור החוף

2. אזור השפלה והנגב הצפוני

3 אזור ההר

4. אזור בקעת הירדן והערבה

דרישותיו של התקן הישראלי הולכות ומחמירות מאזור 1 ל 4, ונבחנות ומעודכנות אחת לתקופה שכן המדינה רואה חשיבות בהתייעלות וחיסכון באנרגיה.

הגורמים המשפיעים על הבידוד התרמי של הבניין הם הבדלי הטמפרטורות בין פנים הבניין לחוץ, ההתנגדות התרמית של מעטפת הבניין החיצונית (הכוללת קירות, גג, פתחים וחלונות) וכן מידת החלפות האוויר.

חשיבות תפקידו של היועץ התרמי

לפני עשרות שנים, הסתמכו קבלנים ומתכננים על אמצעים טכנולוגיים לוויסות הטמפרטורה – מזגנים, מאווררים ועוד. שיקולים תרמיים לא נלקחו בחשבון, וזאת חרף העובדה ששיקולים אלה כן היו קיימים בהיסטוריה של האדריכלות. לעומת זאת, כיום נהוג לשלב אמצעים תרמיים יחד עם טכנולוגיית מיזוג מודרנית וכך ליצור מבנים יעילים אנרגטית. ישנם שני סוגים מרכזיים של שיקולים לחשיבות בגורמים תרמיים:

שיקולים סביבתיים:

בידוד תרמי מוצלח מאפשר לחסוך בהפעלת אמצעי מיזוג האוויר, וכך חוסך באנרגיה: חסכון באנרגיה מאפשר חיסכון במשאבי טבע וכן הפחתת זיהום אוויר.

שיקולים כלכליים:

מיזוג אוויר הוא פקטור מרכזי בגובה חשבון החשמל שמקבלים. בידוד תרמי מוצלח מאפשר חיסכון במיזוג אוויר, וחסכון כלכלי המתבטא בחשבון חשמל נמוך יותר.

יועץ תרמי יסייע לכם לעבור את הביורוקרטיה

כחלק מתהליך קבלת היתר בנייה וטופס 4, נדרש להמציא נספחים של חישוב תרמי של הפרויקט. יועץ תרמי יכין עבורכם את האוגדן לנספח הנדרש ויסייע לכם לעבור את הביורוקרטיה במהירות עד קבלת כלל האישורים.

דרך ארץ הנדסה בע”מ – ייעוץ תרמי כחלק ממכלול תכנוני

חברת דרך ארץ הנדסה בע”מ מאגדת תחתיה מגוון מהנדסים ויועצים בעלי ניסיון רב. מלבד יועץ תרמי, בחברה ישנו סט שלהם של בעלי המקצוע הנדרשים לתהליך תכנון מבנה, דבר המאפשר ליועץ התרמי לעבוד בסנכרון ותיאום מלאים יחד עם היועצים הנוספים, תוך התמצאות מקסימלית בפרטי הפרויקט בכלל התחומים.

היועצים בדרך ארץ ילוו אתכם משלב התכנון הראשוני עד לקבלת טופס 4, תוך מתן שירות ברמה הגבוהה ביותר ותוצאות העומדות בציפיותיכם ולשביעות רצונכם.

התקשרו

073-374-4468

כתבו לנו

[email protected]

הרוקמים 23

מרכז עזריאלי חולון

כל הזכויות שמורות לדרך ארץ הנדסה בע"מ שנת 2011 ©
envelopephone-handsetmap-marker linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram